Thursday 27 October 2011

Блуза от панталон


Всичко започна от този кожен панталон ...


...и стигна до вълнена блуза с кожени елементи. :-)


Колкото и да променях настройките на фотоапарата, така и не успях да направя снимка, на която да се видят реалните цветове, които са по-свежи. Имайте търпение-убедена съм , че снимките с аутфит навън ще са с доста по-реални цветове. :-) Реалният цвят на кожата, всъщност, се вижда на първата снимка. 
Минах през няколко стъпки, за да стигна до блузата:


1. Открих, че горният пласт на кожата се е отлепил на отделни места. И понеже не се разделям лесно с дрехите си, реших да направя нещо, с което да вдъхна нов живот на панталона. 


2. Намерих парчета вълнен плат, които реших, че ще си паснат с кожата.


3. Намерих кройка, която се оказа идеална (25).След дълго ровене из купищата сп.Burda, които имам, и поредните две разочарования от техните кройки, попаднах на подходящата кройка в сп.Patrones 287. Нека моделът не ви лъже, единствената корекция, коята нанесох по кройката, е промяна вида на предната част. Ръкавът се оказа идеален и като дълбочина и като ширина. Нещо, за което можем само да си мечтаем при кройките от сп.Burda.


4. Изрязах подгъвите, както и вътрешния шев на панталона, запазвайки страничните, които са с двоен украсителен шев.


5. Скроих ръкавите: Центърът на ръкава, който трябва да съвпадне с раменния шев, е страничният шев на панталона. Така, след скрояване, лицевите шевове на панталона се намират точно по средата на ръкава. Интересното тук е, че ръкавът (по-точно предната част на ръкава) пасна перфектно на предната част на крачола на панталона. Виждате, че от подгъва и откъм предната част не съм изрязвала нищо. Оказва се, че ръцете и краката ми са почти еднакви. :-)
6. Скроих останалите части от вълнения плат. Бях толкова ентусиазирана да видя крайния резултат, че забравих да направя снимки. :-) Истината е, че отделните елементи на предницата и гърба са съобразени с размерите на парчетата, които имах.


7. Най-интересният елемент от блузата-токата. Стъпките за нейната изработка:


7.1. Намерих случайно тази тока, ровейки из несесер с шивашки материали. Тя е изрязана от обувки, които изхвърлих преди известно време. Не ме питайте защо съм я запазила-имах чувството, че все ще я вкарам в употреба. :-)


7.2. Честно, не ви лъжа, това е част от обувка. За да ми повярвате изнамерих и тяхна снимка. По-големите крака са моите, а творението в ръката ми е на сина ми. :-)


7.3. Разглобих токата и я облякох по познатия начин-като при значките - помните, нали? Ако не - тук. :-) Прехвърлих и капсите. Отне ми мнооого време, става изключително бавно заради неправилната форма на токата.


7.4. Новите/стари части на обувка. :-)


8. Останалото е сглобяване отделните части на блузата. :-)

 

9. И още веднъж-детайлът. :-)

Надявам се, че идеята ви хареса. Успех! :*

P.S. И не, не режете обувки, по - добре потърсете подходящи токи в магазините за шивашки материали. :-)

5 comments:

  1. Идеята с токата и самото изпълнение са върха!!!
    Респект за креативността ти <3

    ReplyDelete
  2. Яна, тази блуза е просто невероятна!!! И цветовете и дизайна, всичко ми харесва! Нямам търпение да я видя в действие :-)

    ReplyDelete
  3. Блузата е страхотна.Жалко,че и панне е могъл да се поправи,защото и него много го харесвах :))

    ReplyDelete
  4. И както винаги впечатляваш със страхотна идея, токата наистина е супер хрумка, браво! :)

    ReplyDelete